اولین روز مدرسه

داستان در مورد اولین روز رفتن به مدرسه است برای دختری که پایه اول دبستان بود

اولین روز مدرسه

داستان در مورد اولین روز رفتن به مدرسه است برای دختری که پایه اول دبستان بود

  • ۰
  • ۰

فرهنگ زاهدان

بنام خدا

فرهنگ زاهدان

 

در میان ساکنان شهر زاهدان کسی را نمی توان یافت که به حق زاهدان را وطن خود بداند. زاهدان شهر چند دروازه‌ایست که به دلیل مهاجرت پذیری تاکنون فرهنگی یک دست نیافته است. وجود اقوام و ادیان و مذاهب اسلامی مختلف در شهر انرا به الگویی نمادین برای دیگر شهرها در ایران و کشور های دیگر تبدیل کرده است.
ویژگی های فرهنگی و هنری:
مجموعه اقوام ساکن در استان سیستان و بلوچستان همراه با سنن و شیوه های خاص زندگی، به تنهایی یکی از جاذبه های بی نظیر این منطقه است. زندگی ایلی با الگوی سکونت و آداب و رسوم ویژه، مورد علاقه دیدارکنندگان داخلی و خارجی است.
موسیقی و ادبیات بومی سیستان و بلوچستان

موسیقی بومی و ترانه های فولک مردم سیستان و بلوچستان ظرافت ویژه ای دارند. این لطافت شاید به دلیل طبیعت خشن و شیوه سخت گذران انسان در این خطه، اندکی غیرعادی به نظر برسد، ولی موسیقی بومی و ترانه های عامیانه مردم این سزمین، نمودار کاملی از سفر مردم آن است.

ترانه های محلی بلوچ بیشتر در مراسم جشن عروسی و مخصوصاٌ عید فطر خوانده می شود. ترانه های محلی سیستان نمایانگر زندگی مادی و معنوی مردم این سرزمین است. اکثر این ترانه ها ارتباط مستقیمی با محیط طبیعی، شیوه زندگی و باورهای دینی و اعتقادی مردم منطقه دارند.

اشعار محلی بلوچ غالباٌ در مراسم اعیاد و مخصوصاٌ عیدفطر خوانده می شود و موزیک محلی که عبارت از سرنا، دهل و طبل است آن را همراهی می کند.
دغدغه مردم زاهدان معیشت است. نبودن امکانات و مشاغل یکی از اساسی ترین مسائل دامن گیر زاهدان است.
و با ااینکه زاهدان مرکز استان است اما میبینم نبود امکانات و فقر در حاشیه شهر و داشتن خانواده های پر جمعیت که تعداد اندکی از انها شاغل مهم مسله
زاهدان منطقه محروم از هر لحاظی است با اینکه پهناور ترین استان و بافرهنگ غنیست.
و اگر زاهدان با وجود داشتن نخبه کثیر پیشرفتی ندارد
نتیجه بی کفایتی و بی مهری مسئولان است .
و اگر توجه و سرمایه گذاری در این استان جدی گرفته شود ، این استان به یکی از بهترین استانها از هر لحاظ باتوجه منابع طبیعی ان تبدیل میشود.
 


 

 

 

  • ۰۱/۱۲/۱۳
  • فائزه جعفری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی